lunes, 9 de enero de 2012

Valoració de l'inici de la construcció del meu ple

El món de les TIC és tan ampli que per a mi sempre ha simbolitzat un obstacle a superar. Vaig arribar a aquesta classe per casualitat i he intentat fer front al repte de construir, o millor dit, començar a construir el meu PLE. Mitjançant diverses eines (bloc, delicious, twitter, about me, wikispaces, google docs) comparteixo els meus coneixements i m'enriqueixo dels coneixements dels altres.

Sóc conscient del treball personal (participació en les classes), del treball en petit grup (webquest) i de les presentacions dels meus companys (projecte interdisciplinari, educació a través de les emocions i de les TIC, glogster i el photopeach, moodle i dipity, voicethread, wordPress, webquest i la blogosfera).

Ara cal continuar la tasca començada, enriquint-me cada dia més del coneixement que trobem a la xarxa i sabent seleccionar aquella informació i aquells autors que ens ajuden a consolidar grans aprenentatges.

Ecologia d'aprenentatge

La ecología del aprendizaje se describe en los siguientes puntos:

Es un todo integrado
Es un proceso de continua construcción, deconstrucción y reconstrucción
Es una actividad social y dialógica
Caracteriza individuos y entidades sociales
Es la condición que permite interactuar con el cambio de manera constructiva, reconociendo la complejidad del mundo.



Informació extreta de:
http://edurec.wordpress.com/2009/05/28/vision-de-una-ecologia-del-aprendizaje/
amb data del 27/09/11

Quines són les necessitats de l'ecologia d'aprenentatge?
Aprenentatge / coneixement és més que el contingut estàtic, és dinàmic, viu i està en constant evolució. Dins d'una ecologia, un ambient d'intercanvi de coneixements ha de tenir els següents components:

Informal, no estructurat. El sistema no hauria de definir l'aprenentatge i la discussió que succeeix. El sistema ha de ser prou flexible com per permetre als participants crear d'acord a les seves necessitats.
Eina rica - moltes oportunitats perquè els usuaris dialogin i es connectin.
La consistència i el temps. Noves comunitats, projectes i idees comencen amb molt bombo i promoció i després s'esvaeixen a poc a poc. Per crear una ecologia d'intercanvi de coneixements, els participants necessiten veure un entorn de constant evolució.
Confiança. D'alt contacte, social (cara a cara o en línia) és necessària per fomentar un sentit de confiança i comoditat. Entorns segurs i protegits són fonamentals per al desenvolupament de la confiança.
Senzillesa. Mètodes senzills, de treball social efectius. La selecció d'eines i la creació de l'estructura de la comunitat ha de reflectir aquesta necessitat de simplicitat.
Descentralitzada, impulsada, en connexió ... en comparació amb el centralitzat, gestionat i aïllat.
Alt grau de tolerància per a l'experimentació i el fracàs


Informació extreta:
http://www.elearnspace.org/Articles/learning_communities.htm
data 27/09/11

Un cas de superació i admiració!



SOUFIAN: OPTIMISME CRU BASAT EN FETS REALS

Carles Capdevila | Actualitzada el 04/01/2012 00:00

La història de Soufian que va emetre dilluns TV3 ha estat aplaudida pel coratge i el somriure encomanadís d'entusiasme del nen, per la integració i pel català de la mare, perquè lluïa les virtuts de la nostra escola i sanitat i dels seus professionals, perquè posava en valor la televisió pública, per l'actitud humil de Messi en dir que l'admirava, perquè emocionava i engrescava alhora.