domingo, 18 de octubre de 2009

18.10.09

Les classes de COED avancen hi ja aprofundim més en matèria. Aquests darrers dies hem treballat a partir de textos de diferents autors: la competència lingüística, les quatre habilitats lingüístiques (llegir, escriure, parlar i escoltar) i les característiques del text/discurs. Sobre aquest últim punt cal destacar la nostra participació en la construcció dels apunts, ja que nosaltres a més d’aportar comentaris varen ser els protagonistes de la lectura del text que ens servia de referència.

Destaco molt positivament la oportunitat d’aprofitar les classes teòriques per aprofundir en la matèria, no obstant, les classes teòriques sovint resulten més feixugues i per aquesta raó es fa imprescindible que nosaltres ens hi sentim implicats per tal de mantenir la concentració en la classe.

Aquesta setmana també ha estat influenciada per les notes de la prova de català. Tot i que desde la facultat s’esperaven resultats molt baixos, personalment crec que la sorpresa no ha estat agradable i que ara cal posar remei a uns resultats que diuen molt de la nostra estada a l’escola de secundària

18.10.09

Aquesta setmana al seminari cal destacar dues activitats, en primer lloc l’activitat dels records de l’escola de primària i, en segon lloc les entrevistes personals:
Respecte a l’activitat de records de l’escola cal fer ressò en la quantitat d’aportacions diferents i interessants que es varen produir arrel de les nostres vivències personals. Va ser entretingut escoltar-nos, comentar i valorar les nostres experiències. Es curiós veure com cadascú de nosaltres aportava dades noves i sovint força distants les unes de les altres. Personalment, considero molt positiu el fet de pertànyer a diferents generacions ja que aquest fet permet que es pugui treure profit de la diversitat temporal i a més, el fet de que cap company hagués coincidit en la mateixa escola va originar noves dades.

De les aportacions dels meus companys destacaria la del Dani, crec que l’esperit de la seva escola segueix present en l’actualitat amb la possibilitat de valorar com a adult i futur mestre tots aquells elements que varen contribuir en la seva formació i el seu desenvolupament com a persona. Tampoc m’oblidaré de l’aportació de la Laia, com a experiència contraria a la del Dani, ja que la seva va destacar per ser molt propera a una disciplina massa rígida.

Finalment, m’agradaria comentar l’espai de les entrevistes personals com un espai en el qual pots sentir el tracte proper de la facultat (representat per un/a mestre). Suposo que jo valoro més positivament aquesta oportunitat pel fet d’haver cursat uns altres estudis on aquest estil més proper (espais reduïts de seminaris, desglossament del grup classe en totes les assignatures i tutories individuals) no estava present.

jueves, 15 de octubre de 2009

Presentació amb documents de Google

Aquí es pot veure la presentació amb documents de google sobre la digitalització, concepte treballat als primers dies de classe.

lunes, 12 de octubre de 2009

Seminari

Ja fa un mes aproximadament que las classes han començat, per la qual cosa ens hem pogut fer una idea del contingut que treballarem en les diferents matèries i de la metodologia que cada mestre prefereix utilitzar.Del conjunt de classes diferents que tenim al llarg de la setmana cal destacar l’espai de seminari. El seminari segons el meu punt de vista és l’espai de la setmana que et permet para a reflexionar sobre la trajectòria que has començat a viure i que has escollit pels teus propers quatre anys d’una forma còmoda ja que els grups són molt reduïts.

Al seminari es proposen activitats acadèmiques (lectura en veu alta, recerca de noticies de premsa relacionades amb l’actualitat educativa,...) que són d’utilitat pel teu desenvolupament professional com a futur mestre, per la qual cosa, perceps el profit que t’aporten. Jo la setmana passada vaig iniciar l’activitat de lectura en veu alta i considero que va ser una experiència satisfactòria i profitosa. També aquesta setmana hem iniciat l’activitat de la recerca de noticies on s’ha pogut comprovar la quantitat de noticies que apareixen al llarg d’una setmana relacionades amb el nostre futur camp professional.

Tinc curiositat per veure com evolucionarà aquest espai acadèmic i de poder percebre la meva pròpia millora i la dels meus companys de grup respecte als aspectes que hem començat a treballar.

Audacity

He seleccionat un fragment del conte de la Blancaneu per treballar amb l'Audacity. En el fragment en concret es poden reconèixer les veus de la Reina, del Mirall i del narrador. Per diferenciar els tres personatges he fet servir diferents tons i velocitats de veu.
Per registrar la veu vaig fer servir una gravadora i a continuació, vaig digitalitzar la informació. Un cop a l'ordinador vaig treballar amb el goear per poder conduir l'enregistrament al meu bloc personal.

domingo, 11 de octubre de 2009

Comunicació oral, escrita i digital

L’inici d’un nou curs suposa molts canvis, especialment si ens referim al primer curs d’una carrera universitària. Suposa un nou ritme d’estudis amb mestres nous, instal·lacions noves, noves formes d’organització i una llarga llista de novetats. No obstant, hi ha una novetat que és important destacar: la formació de grups de treballs, de companys de classe i possiblement futurs amics. Per aquest motiu considero que les dinàmiques que tindran lloc els primers mesos de classe facilitaran l’establiment de grups de persones amb les quals t’identifiques i et complementes tant de manera personal com a nivell acadèmic.

En una de les primeres sessions de COED varem practicar la descripció, la manera de plantejar el tema va ser molt interessant ja que ens va permetre apropar-nos alguns dels nostres companys a la vegada que treballàvem contingut de l’assignatura, llàstima que no donés temps per poder llegir alguna descripció més.

D’aquesta assignatura també m’agradaria destacar la varietat de mètodes diferents que estem fen servir per treballar la matèria. A part de l’activitat del primer dia, també m’agradaria destacar la forma d’anar construint els nostres apunts. Personalment he trobat més profitosa la manera de combinar diferents metodologies (lectura individual i extracció d’idees principals amb posterior comentaria a classe i l’aportació d’apunts per part de la mestra), d’aquesta manera treballem diferents habilitats i les classes es fan més amenes.

jueves, 8 de octubre de 2009

GIMP

A la imatge treballada a classe li he afegit un filtre, concretament un filtre artístic de "pintura al óleo". He fet servir aquest filtre per tal de distorsionar la meva imatge donant un aire més misteriós.