Les classes de COED avancen hi ja aprofundim més en matèria. Aquests darrers dies hem treballat a partir de textos de diferents autors: la competència lingüística, les quatre habilitats lingüístiques (llegir, escriure, parlar i escoltar) i les característiques del text/discurs. Sobre aquest últim punt cal destacar la nostra participació en la construcció dels apunts, ja que nosaltres a més d’aportar comentaris varen ser els protagonistes de la lectura del text que ens servia de referència.
domingo, 18 de octubre de 2009
18.10.09
18.10.09
Aquesta setmana al seminari cal destacar dues activitats, en primer lloc l’activitat dels records de l’escola de primària i, en segon lloc les entrevistes personals:
Respecte a l’activitat de records de l’escola cal fer ressò en la quantitat d’aportacions diferents i interessants que es varen produir arrel de les nostres vivències personals. Va ser entretingut escoltar-nos, comentar i valorar les nostres experiències. Es curiós veure com cadascú de nosaltres aportava dades noves i sovint força distants les unes de les altres. Personalment, considero molt positiu el fet de pertànyer a diferents generacions ja que aquest fet permet que es pugui treure profit de la diversitat temporal i a més, el fet de que cap company hagués coincidit en la mateixa escola va originar noves dades.
jueves, 15 de octubre de 2009
Presentació amb documents de Google
Aquí es pot veure la presentació amb documents de google sobre la digitalització, concepte treballat als primers dies de classe.
lunes, 12 de octubre de 2009
Seminari
Ja fa un mes aproximadament que las classes han començat, per la qual cosa ens hem pogut fer una idea del contingut que treballarem en les diferents matèries i de la metodologia que cada mestre prefereix utilitzar.Del conjunt de classes diferents que tenim al llarg de la setmana cal destacar l’espai de seminari. El seminari segons el meu punt de vista és l’espai de la setmana que et permet para a reflexionar sobre la trajectòria que has començat a viure i que has escollit pels teus propers quatre anys d’una forma còmoda ja que els grups són molt reduïts.
Al seminari es proposen activitats acadèmiques (lectura en veu alta, recerca de noticies de premsa relacionades amb l’actualitat educativa,...) que són d’utilitat pel teu desenvolupament professional com a futur mestre, per la qual cosa, perceps el profit que t’aporten. Jo la setmana passada vaig iniciar l’activitat de lectura en veu alta i considero que va ser una experiència satisfactòria i profitosa. També aquesta setmana hem iniciat l’activitat de la recerca de noticies on s’ha pogut comprovar la quantitat de noticies que apareixen al llarg d’una setmana relacionades amb el nostre futur camp professional.
Tinc curiositat per veure com evolucionarà aquest espai acadèmic i de poder percebre la meva pròpia millora i la dels meus companys de grup respecte als aspectes que hem començat a treballar.
Audacity
domingo, 11 de octubre de 2009
Comunicació oral, escrita i digital
En una de les primeres sessions de COED varem practicar la descripció, la manera de plantejar el tema va ser molt interessant ja que ens va permetre apropar-nos alguns dels nostres companys a la vegada que treballàvem contingut de l’assignatura, llàstima que no donés temps per poder llegir alguna descripció més.
D’aquesta assignatura també m’agradaria destacar la varietat de mètodes diferents que estem fen servir per treballar la matèria. A part de l’activitat del primer dia, també m’agradaria destacar la forma d’anar construint els nostres apunts. Personalment he trobat més profitosa la manera de combinar diferents metodologies (lectura individual i extracció d’idees principals amb posterior comentaria a classe i l’aportació d’apunts per part de la mestra), d’aquesta manera treballem diferents habilitats i les classes es fan més amenes.
