lunes, 9 de enero de 2012

Ecologia d'aprenentatge

La ecología del aprendizaje se describe en los siguientes puntos:

Es un todo integrado
Es un proceso de continua construcción, deconstrucción y reconstrucción
Es una actividad social y dialógica
Caracteriza individuos y entidades sociales
Es la condición que permite interactuar con el cambio de manera constructiva, reconociendo la complejidad del mundo.



Informació extreta de:
http://edurec.wordpress.com/2009/05/28/vision-de-una-ecologia-del-aprendizaje/
amb data del 27/09/11

Quines són les necessitats de l'ecologia d'aprenentatge?
Aprenentatge / coneixement és més que el contingut estàtic, és dinàmic, viu i està en constant evolució. Dins d'una ecologia, un ambient d'intercanvi de coneixements ha de tenir els següents components:

Informal, no estructurat. El sistema no hauria de definir l'aprenentatge i la discussió que succeeix. El sistema ha de ser prou flexible com per permetre als participants crear d'acord a les seves necessitats.
Eina rica - moltes oportunitats perquè els usuaris dialogin i es connectin.
La consistència i el temps. Noves comunitats, projectes i idees comencen amb molt bombo i promoció i després s'esvaeixen a poc a poc. Per crear una ecologia d'intercanvi de coneixements, els participants necessiten veure un entorn de constant evolució.
Confiança. D'alt contacte, social (cara a cara o en línia) és necessària per fomentar un sentit de confiança i comoditat. Entorns segurs i protegits són fonamentals per al desenvolupament de la confiança.
Senzillesa. Mètodes senzills, de treball social efectius. La selecció d'eines i la creació de l'estructura de la comunitat ha de reflectir aquesta necessitat de simplicitat.
Descentralitzada, impulsada, en connexió ... en comparació amb el centralitzat, gestionat i aïllat.
Alt grau de tolerància per a l'experimentació i el fracàs


Informació extreta:
http://www.elearnspace.org/Articles/learning_communities.htm
data 27/09/11