domingo, 1 de noviembre de 2009

El debat

1.10.09

La facilitat per expressar-te oralment, la qualitat de les paraules i la capacitat d’argumentació són eines que complementen la figura d’un bon docent, és a dir, que un mestre també ha de ser un bon orador. Per aquest motiu en aquesta assignatura treballarem força l’expressió oral a partir de recitacions, exposicions i debats.

Aquesta setmana a COED hem començat a aprofundir en el tema del debat, dijous varem treballar la part més teòrica. Així, varem veure unes imatges on la Universitat de Lleida i la Universitat d’Alacant participaven en un concurs de debats. El tema que van desenvolupar va ser la globalització a partir del qual ens havien de fixar en les parts que composaven el debat, les refutacions dels dos equips, el registre utilitzat, els exemples que donaven força a les seves argumentacions, el control precís del temps, els moviments corporals que acompanyaven les paraules, el suport power point que van fer servir, entre d’altres cosses.

Crec que va ser un bon punt de partida per aproximar-nos al tipus d’exercici que ben aviat haurem de protagonitzar. La teoria t’aporta dades importants per tenir en compte i t’ajuda a preparar el teu discurs, no obstant, la pràctica del dia a dia és la millor eina per perdre la por escènica, per corregir els teus punts febles en el to, la velocitat, la pronunciació, etc. Per tant, hem d’aprofitar aquestes oportunitats i veure al llarg d’aquests anys el nostre progrés en la matèria.