viernes, 20 de noviembre de 2009

SETMANA DE VISITES A INSTITUCIONS EDUCATIVES IV




20.11.09 Visita a la Biblioteca Ignasi Iglésias- Can Fabra de Sant Andreu

Aquest migdia m’he acostat a la biblioteca del meu barri per apropar-me a les diferents activitats que proporcionen i en especial aquelles que organitzen per a les escoles.

A l’arribar una de les responsables de la institució estava atenent a una mare jove que estava interessada en les activitats que s’organitzen per a mares i fills/es, per aquesta raó m’he assabentat que una de les activitats que desenvolupen és la de “Nascuts per llegir”, una activitat pensada per a nadons de 0 a 3 anys acompanyats dels seus pares i on es fomenta la lectura i es recomanen llibres segons les edats dels infants.

Quan la Marta, una de les treballadores de l’àrea infantil m’ha atès ja m’ha parlat directament del projecte que tenen destinat a les escoles. La Biblioteca de Can Fabra té organitzades activitats per educació infantil, educació primària i secundària. Abans oferien una única visita/activitat, no obstant, arrel de les necessitats de l’entorn (demandes de les escoles i carències observades en els infants) es va iniciar un projecte que oferia diferents visites segons les edats dels usuaris (inici de les activitats per cicles).

Les diferents biblioteques de la Xarxa municipal de biblioteques de Barcelona ofereixen aquest servei d’activitats a les escoles i els instituts tot i que, és un espai que cada biblioteca organitza i desenvolupa en funció de les necessitats contextuals.

Com a dades complementaries m’ha explicat que setmanalment organitzen dos dies de visites per a escoles i com a conseqüència de la gran demanda d’aquest servei poden dir que mensualment reben una mitjana de 400 alumnes interessats. Algunes de les activitats que proporcionen són: com fer servir el material de la biblioteca i com aprendre a discriminar la informació que no és útil per fer un treball.

Tot i que és un servei molt proper a mi m’he adonat que el desconeixia i per aquest motiu estic satisfeta d’haver-me apropat a una de les possibilitats que el meu propi context ofereix i que com a futura mestra cal conèixer.

No hay comentarios: