viernes, 30 de octubre de 2009

ANÀLISI D'UN ANUNCI

FLEX: Part a casa. Anunci 2009

http://www.youtube.com/watch?v=yrDfPHJ28dE&feature=related

  1. Explica la historia

Una dona embarassada de la seva segona filla decideix, juntament amb el seu marit, tenir un part natural a casa. Amb el seu primer fill ja ho varen dur a terme i han decidit repetir l’experiència. En aquesta experiència el seu fill gran també participa.

  1. Anàlisi de la forma

L’anunci s’inicia amb la presentació d’un seguit de diapositives amb imatges que enfoquen objetes concrets (una cometa, la casa, un globus..) que transmeten una sensació de tranquil·litat i benestar. A continuació, els protagonistes expliquen el procés que els ha apropat a prendre aquesta decisió. Aquestes darreres imatges et permeten observar quin tipus de família és, per tant t’apropen a un model de família determinat, amb uns valors i una forma de vida concreta.

Durant l’anunci es pot apreciar la claretat del sol alhora que es convinen imatges de l’interior (la propia llar del protagonistes) amb imatges d’exterior (els voltants de la casa, un passeig pare i fill), sembla un context proper a la natura. A més, de la claredat de les imatges podem destacar el predomini del color blanc de l’interior de la cambra principal, el dormitori de la parella. Fet que ens apropa a una sensació de puresa.

Les imatges estan recolzades per una música de fons molt tranquil·la que permet escoltar facilment les paraules dels personatges. Pel que fa a les paraules cal dir que sembla que haguin estat molt ben triades i que aportin la informació justa perquè d’aquesta manera ens poguem concentrar en les imatges.

  1. Justificació

Crec que l’anunci pot obrir diferents debats. Per una banda, podem opinar sobre la nostra idea dels parts naturals i/o assistits a casa i, per altra banda, podem parlar sobre el que suposa utilitzar aquestes imatges per vendre uns matalassos.

Pel que fa al primer tema penso que és interessant que la dona i/o la parella pugui estar informada de les possibilitats d’assistència al part i dels riscs i els beneficis que comporta.
El segon tema, potser bastant més polèmic, pot generar opinions diverses i oposades opinions. Tots som conscients dels pocs prejudicis que es tenen en publicitat per tal de satisfer els seus objectius, per la qual cosa juga amb el tema dels sentiments és un recurs molt atractiu per al publicista i fins i tot pel propi receptor.

Des del meu punt de vista, crec que l’important ser conscients del pes de la publicitat, aixó significat ser persones crítiques que saben apreciar les sensacions agradables que transmeten aquestes imatges alhora que poden arribar a “jutjar” la ideonitat del seu ús. I com a futura mestra crec que aquesta és la idea que hem de transmetre als infants.